torsdag 11 mars 2010

Möte med uppdragsgivaren Vol. 2

Idag hade vi ett andra möte med uppdragsgivaren, (hädanefter U). I mötet deltog igen S, M och L. Början av mötet gick ut på att vi presenterade projektplanen och U fick komma med åsikter och förbättringsförslag. Efter en liten diskussion kom vi överens om vad vi skall koncentrera oss på under projektets gång och vad U har för förväntingar. Efter att diverse kontrakt hade skrivits var det åter dags att åka tillbaka till Åbo. Väl tillbaka i skolan uppdaterade vi projektplanen och fyllde i teamplanen för kursen. Målet med projektet är att ta reda på hur unga kunder, 18-28 år, förhåller sig till sin bank, hur de vill bli kontaktade och hur de letar information. Projektet har fem delmoment som vi skall ägna oss åt under kommande sex veckor:

Branschanalys (intervjuer och litteratur)
Benchmarking (3-dealad)
Litteraturstudier
Enkät
Intensivdel i Kunstenniemi

Vid en första anblick ser det inte ut att vara så mycket arbete, men med tanke på hur de fem delmomenten kommer att genomföras och vidden på dessa så har vi mycket arbetsdigra veckor framför oss...



Tips från coachen:
Om en motsvarande kurs ordnas i framtiden vill NOIN58H föreslå för kursansvariga att:

- Mer info ges om intensivdelen före grupperna stämmer träff med potentiella uppdragsgivare. Det känns inte bra att be om pengar men inte kunna berätta exakt vad projektet går ut på. Uppdragsgivare i allmänhet ägnar sig inte åt välgörenhet, utan de förväntar sig någonting konkret som de kan ha nytta av.

- Mer tid för förarbetet innan intensivdelen. Varför kunde man inte skaffa uppdragsgivare i januari då kursen började? På nuvarande sätt samlas allt arbete till några veckor istället för att sprida ut det på en längre tid.

- Dela in grupperna så att alla gruppmedlemmar tillhör samma årskurs. Det är i princip omöjligt att hitta tider som passar alla gruppmedlemmar då så gott som alla läser olika kurser.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar